score 1

(selaa alas; score suomeksi)
Excerpt from original solo by Anna Sariola
1. take right and left arm over the head,
2. bend upper body down,
3. come up so that head is leading,
4. turn with the pelvis from the left so that you open 4th position to the corner,
5. right arm goes up like a circle and comes back,
6. then put weight on the right leg and take a deep plie while right arm goes around from back
7. bring the weight to the middle,
8. turn around on the right leg and  left leg is so that left hip is up and left leg is bended up,
9. take a small step back with left leg,
10. right leg stays up and bended while left hand goes up around and collects all to the center,
11. make a  spiral with spine a bit to your left and drop weight down to the grand plie while right hand sways fast up and down and return up to the standing position,
12. follow right arm to the right like catching something and drop down and curve the spine,
13. open all to the left into a big position and release from the left shoulder by turning it in,
14. right hand sways down and upper body follows all the way down,
15. come up with a turn and step to the side,
16. right leg goes up and then bring weight to the center,
17. left arm goes around the head and spiral with a spine to the right easily,
18. return back and drop the weight on your left leg and step with right leg back and then take the left leg to the side and the right leg makes a  high battement and then bring the right leg down and stay.
19. repeat.
Ote Anna Sariolan alkuperäisestä soolosta:
1.  vie oikea ja vasen käsi pään yli,
2.  taivuta ylävartalo eteen alas,
3.  tule ylös niin, että pää johtaa,
4.  käänny lantion avulla siten, että avaat 4. asennon nurkkaan,
5.  vie oikea käsi takakautta ympäri ja palauta samaa reittiä takaisin,
6.  vie paino oikealle jalalle ja nosta vasen lonkka ylös, vasen jalka nousee ylös koukistettuna,
7.  tuo paino keskelle,
8.  käänny ympäri oikean jalan varassa siten, että vasen lonkka on ylhäällä ja vasen jalka nostettuna ja koukistettuna,
9.  ota pieni askel vasemmalla jalalla taakse,
10.  oikea jalka pysyy ylhäällä koukistettuna ja samalla vasen käsi menee yläkautta ympäri ja kokoaa kaiken keskelle,
11.  tee selkärangallasi spiraali hiukan vasemmalle ja pudota paino grand pliéhen samalla kun oikea käsi heilahtaa nopeasti ylös ja alas, palaa takaisin seisoma-asentoon,
12.  seuraa oikeaa kättä niin kuin pyrkisit nappaamaan jotain, pudota alas ja pyöristä selkärankaa,
13.  avaa kaikki vasemmalle isoon asentoon ja vapauta vasen olkapää kiertämällä sitä sisäänpäin,
14.  oikea käsi heilahtaa alas ja ylävartalo seuraa alas,
15.  palaa ylös ympärimenolla ja pienellä askeleella sivulle,
16.  nosta oikea jalka ylös ja tuo paino keskelle,
17.   vie vasen käsi pään yli ja tee selkärangalla spiraali helposti,
18.  palaa takaisin ja pudota paino vasemmalle jalalle ja astu oikealla jalalla taakse ja vie vasen jalka sivulle. Oikea jalka tekee korkean battementin, tuo oikea jalka alas,
19.  pysy paikoillasi,toista.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s